Friday, March 21, 2008

Sudah di Ikebukuro

Semalam ada drama nak naik keretapi. Keretapi lambat di Shin Osaka untuk ke Kanazawa, sedangkan masa yang kita peruntukkan untuk bertukar keretapi hanya 1/2jam. Perjalanan 2 jam menjadi 3 jam setengah.

Terpaksa pula duduk di dalam gerabak boleh merokok. Pening kepala Mama. Kesian Raimie kerana gerabak itu agak panas. Nasib baik, setelah dua jam, ada tempat kosong di gerabak lain, jadi dapat bertukar tempat duduk. Dan nasib baik keretapi tengah malam dari Kanazawa ke Ueno juga lambat bertolak, sempatlah kita naik keretapi Noto yang agak "retro" rupanya. Raimie yang dari pukul 9 mlm sudah tertidur tidak sedar bila Papa mendukungnya masuk ke keretapi lagi satu, dan terus nyenyak tidur sampai ke Tokyo.

Nak dijadikan cerita, hari ini kita anak-beranak tak mandi pagi. Heeee.... Busuk ke? Nanti tanya Uncle Ian yang kita jumpa tengah hari tadi. Dan nak dijadikan cerita lagi, elok pula Mama angkat bendera merah dua tiga hari ini.... Susahnya bila ke tandas yang tiada air... Papa mana faham, sebab dia orang lelaki.

Petang tadi, dapat juga Mama menelefon Auntie Aini, Kak Alifah dan Auntie Umi. Cuba menelefon Auntie Hani, tapi tak dapat, begitu juga Auntie A Z Haida. Apalah Mama, suka benar mengacau orang. :D

Esok, kita ke Yuzawa. Anak-beranak nak main dengan salji untuk pertama kali dalam hidup. Anak-beranak kenalah menyewa baju sejuk di sana, dan tak tahu berapa lama dapat tahan bermain dalam sejuk.

Hari Ahad, nak ke Shibuya. Ke rumah Auntie Aini. Jumpa dengan teman blog Mama yang selama ini tak pernah bersua. Tak sabar rasanya...


2 comments:

  1. Lina

    Kami di sini pun tak sabar nak jumpa Lina, Hari ini nak pi "pasar". Nak cuba masak yg enak dan sedap, siap "import' Chef Hani dari Yokohama lagi.

    Kami tunggu....ajak Papa dan Raimie sama yer..jgn malu malu tau.

    ReplyDelete
  2. Lina

    Jika berkesempatan, harap Lina check email...ada latest email

    Tak sabar tunggu esok...jeng jeng jeng

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...