Wednesday, March 19, 2008

Kami di Jepun!

Sudah 4 hari di sini. Malam ini bermalam di Hiroshima. Dua malam sebelum di Hakata dan sebelum itu di Huis Ten Bosch di Nagasaki.

Hari ini seronok berjalan dan berjumpa dengan Hanny di Mojiko, Kyushu. Jasa Hanny melayan kami terutamanya melayan celoteh Raimie, kami amat-amat hargai. Terima kasih Hanny sebab meluangkan masa dengan kami!

Nak naik feri ke Miyajima, tapi hujan sepanjang hari. Kalau cuaca elok esok, mungkin dapat ke Miyajima sebelum naik keretapi ke Kanazawa. Kalau tak, tiada rezeki. (terpaksa datang lagi lain kali, kan kan? Hehehe)

Raimie seronok di Jepun. Makan pun berselera. Dia memang suka makan nasi melekat (kata dia). Kala masak beras jepun di rumah, memang banyak dia makan. Anak Jepun celup. Muahaha!

Sekarang ni, Papa tengah tidur. Nampak macam Papa nak kena selsema (sebab kena hujan / sebab hari-hari sebelum ini Papa merayap hingga lewat malam). Raimie, main air dalam ofuro. Mandi dan berendam sampai kecut. Maklumlah, di rumah mana ada bath tub. Lain lah Mama & Papa kaya, boleh install satu di dalam bilik air (dan parah bayar bil air).

Esok malam tidur dalam keretapi. Sampai di Tokyo pukul 6 pagi hari Jumaat. Seronok ke tidur dalam keretapi? Entah, sebab ekspress Sinaran Malam pun tak pernah naik. Hihihi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...