Saturday, February 9, 2008

Cuti Hari Raya Cina

Yeay! Cuti kali ini, Papa setuju nak balik ke Raub. Sebelum ke Raub, kita singgah di Jusco beli makanan ringan sebab makcik-makcik Raimie nak ke Lata Lembik mandi dan ber BBQ. Lepas ke Jusco, singgah pula ke rumah kawan Mama, ambil pinggan mangkuk yang dia tolong ambilkan di jualan murah hotel hari itu (Mama beli lagi untuk Atuk). Tak tahan Papa menunggu orang perempuan ber"gossip", Papa pasang enjin tanpa tunggu Mama. Hehehe, kalau tak buat begitu, lagi setengah jam Mama sangkut di situ.

Lama juga perjalanan ke Raub kali ini sebab di MRR2 sudah berlaku kesesakan lalu lintas. Sudahlah banyak kereta rosak di jalan, Tol juga menyumbang kesesakan. Perjalanan 2 jam kali ini hampir jadi 4 jam. Mama yang tidak boleh duduk lama (sakit!) terpaksa buat aksi "stretching" yang agaknya pelik orang lain tengok dalam kereta.

Sampai di kampung, rehat sebentar, terus bertolak untuk berkelah ke Lata Lembik di Hulu Sungai. Tempat orang asli tapi orang asli moden. Duduk rumah batu siap dengan Astro tau!

Seronoknya Raimie mandi-manda. Makcik-makcik pun rajin melayan. Pakcik-pakcik ambil tanggungjawab pasang api untuk BBQ. Raimie mandi sampai lupa sejuk dan lapar. Seronok Mama tengok. Yelah, ini kali pertama Raimie mandi di air terjun. Masa Raimie lebih kecil, Opah tak izinkan Raimie ke kawasan hutan.

Sambung lagi esok, Mama dah mengantuk.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...