Tuesday, November 6, 2007

Pertandingan Bercerita

Beberapa hari kebelakangan ini, sebagai persediaan untuk Raimie masuk Pertandingan Bercerita, Mama tegas (garang betul…) melatih Raimie. Mama harap Raimie faham kenapa Mama jadi begitu tegas. Alhamdulillah, Raimie dapat mengingati cerita Raimie (walaupun tidak 100% ikut skrip) dengan baik, walaupun kita berlatih dengan masa yang suntuk.

Papa tidak berapa masuk campur, kerana bagi Papa ini “forte” Mama. Maklumlah, ketika zaman bersekolah dahulu, Mama memang suka naik pentas. Bukan untuk menyanyi atau berlakon (tidak boleh berlakon lansung, keras macam kayu), tapi untuk Koir, Pertandingan Deklamasi Sajak, Pidato dan Bahas. Tidaklah bagus, tapi inilah aktiviti yang amat Mama suka satu masa dahulu.

Kasihan juga pada Raimie, kerana pada saat-saat akhir, guru Raimie menukar “entry” Raimie dari bercerita dalam Bahasa Malaysia kepada Bahasa Inggeris. Cerita yang Mama tulis untuk Raimie, Mama harap tidak sukar untuk Raimie.

Mama percaya pada kebolehan Raimie! Kalau Raimie boleh kenal semua Ultraman, apalah sangat menghafal cerita 5 paragraf kan? kan? kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...