Monday, April 21, 2008

FunFair



Dua minggu lepas,selepas balik dari Pertandingan Mewarna, akhirnya dapat juga Raimie ke funfair berdekatan dengan rumah. Funfair ini berhampiran dengan Jusco Cheras Selatan. Dah beberapa kali sebelum ini Raimie nak ke funfair, tapi tak dapat sebab bila nak ke sana, funfair dah pun bertukar tempat.

Seronok juga ke funfair terutama dengan anak kecil. Sebab kanak-kanak senang gembira, tak banyak kerenah. Hanya dengan main ceduk itik dan naik helikopter, Raimie dah gembira. Niat anak Mama ni nak menang tabung macam tahun lepas, tapi apakan daya, dapat handphone tag sahaja. Zaman ber"chenta' dengan Papa dulu, Mama buat koleksi mug, sebab itu lah barang yang Papa selalu menang kalau main di funfair. Hehehe...

Tapi macam benda lain, funfair pun ada inflasi. Sekarang satu token dah RM2. Nasib baik anak seorang, kalau 5 orang parah poket Mama & Papa. Muahaha!!!

Teringat masa dulu, ada sarkas ke funfair Royal entah apa datang ke Kuala Lumpur. Masa tu Mama masih lagi student. Gila-gila dengan rakan, ke funfair sampai larut malam, walhal bas terakhir ke rumah (masa tu Mama tinggal dengan arwah Moyang di Klang) pukul 8.00mlm. Seronok, tumpang tidur rumah kawan, beramai-ramai.

Masa Mama di Raub, funfair tempat cari duit lebih. Dulu ada funfair di depan rumah Atuk. Jadi Mama ambl kesempatan jual kacang tanah rebus di sana. Seronok! Masa tu tak takut kena culik atau kena kacau. Mama berniaga seorang, sampai larut malam. Yang bestnya, duit untung, semua Mama beri pada Opah. Budak-budak lah katakan, mana tahu berbelanja lagi... hehehe

2 comments:

  1. wah... kagums aku ko masih ingat kita gi funfair masa kat AIM dulu lepas final exam...

    ReplyDelete
  2. Syima,
    aku juga kagums yg ko ingat jugak episod funfair itew... :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...