Monday, October 29, 2007

Rumah Terbuka a.k.a Open House

Kalau di rumah atuk & opah, tiada istilah rumah terbuka ni, sebab rumah memang sentiasa terbuka. Bila-bila saudara mara & sahabat handai datang melawat walaupun atuk & opah sibuk bekerja. (atuk di kedai perabot dan opah sibuk dgn sykt cleaner nye...) Tiada makanan istimewa, yang disaji apa yang ada di rumah (tiada juga makanan yang di"cater") - makanan kami sehari-hari shj tapi sebab atuk pembekal petai tersohor (hihihi) di Raub ni, sambal petai memang pasti tersedia.... (Semasa kenduri kawin Mama & Papa pun ada hidangan petai tau!)


Di rumah kita, kalau nak datang kena berjanji sebab peti sejuk tidaklah sentiasa berisi (hahaha... kes sedih ni) jadi lawatan saudara-mara dan rakan-taulan tidaklah semeriah di kampung.

Raimie memang suka balik kampung. Almaklum berjumpa saudara-mara, pakcik makcik yang rajin melayan. Setakat ini Raimie lah cucu tunggal kedua belah keluarga. Jadi kehadiran Raimie tak kira di Bangsar atau di Raub dinanti-nanti.

Minggu lepas Mama baru menjamu rakan-rakan di rumah. Menu yg mudah shj, nasi tomato, ayam masak merah, dalca & acar dan pencuci mulutnya: puding mangga Mama yg femes tu. Alhamdulillah, semua puas hati dan cukup makan. (Takut juga kalau-kalau tak cukup, sebab memang yang datang begitu berselera...)

Raimie pun sampai kepenatan melayan kawan-kawan yang datang. Sampaikan tertidur atas sofa malam semalam (tak sempat tukar baju tidur pun)

InsyaAllah, lain kali kita buat lagi ye....

2 comments:

  1. wooo..menu sedap tu..bila nak wat g? nak gak..heheh (wat muke x malu ni..)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...