Sunday, February 6, 2011

Kelah Bakar

Balik cuti raya Cina hari tu, adalah aktiviti memBBQ di depan rumah. Yelah, nak ke Lata Lembik ke, Pulau Chekas ke, ataupun mana-mana air terjun kat Raub ni, tak selamat lagi. Air besar & deras pulak tu. Cari pasal lah kalau nak pegi bermandi-manda jugak kan?

Benda special atas BBQ - ikan kelah yang Atuk dapat dari Ulu Sungai hari tu. Best! Ikan kelah ni satu ysng spesel - sisik dia tak payah buang, sebab boleh dimakan sekali. Kalau di BBQ tu, sisik dia jadi rangup ala-ala crispy gitu. :D

Dapat makan kelah untuk BBQ dan dapat juga makan kijang. Uih, memang murah rezeki. :-)

6 comments:

  1. Betul-betul makan besar tuuuu........

    ReplyDelete
  2. @Pak Man,
    ada rezeki. Orang Asli dpt tangkap kijang & ada pula ikan kelah mati sebelum Bapak dpt jual. Dpt lah anak2 merasa. :)

    ReplyDelete
  3. nyum nyum..dah lama tak makan kijang..

    ReplyDelete
  4. @zezebel,
    apa lagi...kena lah cari dan berkenduri kijang. Hihi

    ReplyDelete
  5. Sedapnya.... best with sambal belacan!(droolX2)

    ReplyDelete
  6. @Alice,
    You buat I lapar lah! Haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...