Saturday, April 10, 2010

Sardin Pun Sedap!

Lagi satu benda dah lama tak buat - masak lauk sambal sardin. Sekali-sekala dapat makan sardin nikmat wooo. XD

Rasa macam tak cukup nasi sepinggan bila kena penangan sambal sardin.Tu yang takleh masak selalu - nanti kadar pengambilan karbohidrat (nasik) meningkat - camner nak maintain body. Muahaha!!!

Dulu masa kecik-kecik, Opah selalu hidang sardin yang dah diperah limau & campur sikit cili padi & bawang hiris. Lama juga Mama tak makan sardin macam tu. Nak buat tak? Takut takde orang makan pulak kat rumah ni...

Kat dalam rumah ni sebenarnya, tukang masak (i.e. Mama lah tu) suka masak benda-benda pelik dari biasa. Macam hari tu masa Makcik De, Tam & Emi datang rumah - Mama hidang lauk ala-ala Korea. Mama masak bulgogi, makan dgn tofu & kimchi. Heh heh - OK tak korang makan hari tu? Kalau tak sedap, sori aaa...

Malam karang nak masak kimchi jigae lak. Ada sapa mau? Mai lah datang rumah.

5 comments:

  1. BOLE LA.. NASI PN TAK CUKUP KAN RITU =)

    ReplyDelete
  2. @Pak Man,
    Memang sedap.

    @Mi,
    Mau tak cukup. Ingat datang 3 orang, rupanya 1 rombongan. Muahaha!!!

    ReplyDelete
  3. baddd... ko nih amat rajin ek??

    ReplyDelete
  4. @Dot,
    Apa yg rajin nya. Dah kena bagi makan anak beranak. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...