Sunday, January 4, 2009

Orientasi Sekolah Untuk Raimie

Hari Sabtu, walaupun hari cuti, kita tiga beranak kena bangun awal sebab hari Sabtu ialah hari orientasi Raimie untuk masuk Darjah Satu.

Setelah mendengar taklimat guru displin, murid-murid yang bakal masuk tahun satu semuanya berbaris ke kelas. Ada ujian diagnostik. Ibu bapa pulak kena stay di dewan untuk taklimat dari penasihat HEP. Ada dua orang yang menangis hari ini. Raimie pula, kenalah tunjuk macho.

Teringat masa Mama masuk darjah satu, Atuk tak tunggu lama pun di MGS. Masa Mama dulu, mana ada orientasi pun. Tahu-tahu masuk je darjah satu. Yang bawa Mama masuk kelas pun ada kakak yang duduk kat berek polis. (dulu kakak ni satu tadika dengan Mama).

Raimie pula, seminggu Papa dan Mama akan tunggu di sekolah. Bukan apa, Raimie memang patutnya tak ada masalah ke sekolah tapi cuma Papa dan Mama nak pastikan Raimie tak ada masalah makan masa rehat (dan membeli di kantin) dan juga naik & turun bas sekolah. Maklumlah, di Brickfields tu banyak sekolah!

5 comments:

  1. Yer la Na.. kita dulu darjah 1.. hari pertama jer mak & abah tunggu.. lepas2 tu sendiri2 jer.. kalau bagi duit utk beli buku ke byr yuran ke.. balik mesti tunjuk resit.. tu kira kompom la anak dia dah serah duit pada cikgu..
    Harap2 Raimie ok kat sekolah nanti.. kan..

    ReplyDelete
  2. @kasih nash & Pak Man,
    dah selamat hari pertama. Nampaknya enjoy. Kami tak tunggu sangat pun, cuma ada di sekolah masa pagi, rehat dan balik shj. :-)

    ReplyDelete
  3. hehe...lina, seronok experienced anak skolah? akak x tunggu sgt, cuma tgk masa rehat sbb mmg anak x tau beli..3rd day..dah biar dia handle sendiri...tp sebenarnya risau gak, hahahha....gud lak la to raimie n lina n hubby skalik, hehe...budak skolah skarang ni x mcm dulu..hehehe

    ReplyDelete
  4. @Kak Jun,
    kami ada masa pagi, rehat & balik aje. Pagi & balik sebab nak make sure dia naik bas yg betul. Rehat tu sebab nak tengok dia makan. Raimie ni susah makan. So far, OK. Hari ni hari pertama dia sendiri ke sekolah & kami tTak tunggu di gate sekolah mcm sebelumnya. :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...