Saturday, April 12, 2008

Hadiah dari Jauh

Hari ini, selepas berjogging di Taman Putra Perdana, melencong kejap ke Kg Baru Seri Kembangan. Bukan apa, nak ambil kotak di Pusat Serahan Pos di sana. Posmen sebenarnya dah hantar hari selasa, tapi sebab tak muat peti surat, kenalah ambil sendiri. Bagus juga, dari posmen tu main tinggal aje kat depan rumah kan? Dapat juga jalan-jalan pusing-pusing habiskan minyak hari ini. (Sikit lagi nak sampai rumah ko, Syidot. Hehehe) Tapi dok jalan-jalan masa tengah busuklah... dahlah baru balik jogging, pagi tadi mana mandi lagi. Nasib baik dah gosok gigi. Muahaha!!!! Nak jogging di sini, elok sebelum matahari naik, barulah nyaman sikit. Dah pukul 8, dah panas. Bukan peluh sebab bersenam tapi sebab panas! Tadi pun keluar lambat, dah pukul 7.30 baru keluar rumah.

Nak ambil kotak tadi tu, kad serahan tak tahu letak di mana, pergi nak ambil tu tawakkal ajelah.. Minta-minta posmen tak cerewet. Lagipun bukan surat berdaftar.
Tengok sekali kat kotak, dah tahu mana satu kotak untuk Mama. Ala, kotak Japan Post (JP). Kat rumah kita, ada tiga kotak JP (bukan untuk hantar guna pos, tapi kita isi dengan barang-barang yang kita beli di Jepun hari tu dan bawa balik ke Malaysia naik kapal terbang. Hihihi). Memang tak cerewet, lagipun dah di alamatkan pada Mama, kan? No hal'lah.

Kak Lela di Okinawa baik hati betul hantarkan pelbagai barang untuk kita. Ada macam-macam jenis furikake untuk kita cuba. Seronok dan tak sabar nak guna. Anak Mama dah pesan pad Mama dalam kereta tadi, nak makan furikake Geki Ranger yang ada satu pek (dalamnya ada 20 peket kecil)- nak makan rasa katsuo hari ini. Tabur aje atas beras biasa... stok beras Jepun tak ganti lagi. Nanti boleh makan perasa sake, tamago dan goma pula. Ada juga kohi yang jadi kesukaan Kak Lela untuk Mama cuba. (Seronoknya, minum sorang sebab Papa tak minum kohi)

Ada satu benda menarik, postage untuk ke Malaysia dari Okinawa dan ke Okinawa dari Osaka macam sama aje, ye? Dan tak lama masa di ambil untuk sampai ke sini sebab tarikh cop pos di Nishihara (tempat ke ni Kak Lela?) 3hb, dilepaskan oleh Kastam 6hb, posmen hantar 8hb. Efisyen.
Kak Lela, terima kasih banyak. Patung Pokemon tu pun Raimie suka. Nanti saya kena cari apa namanya. :-)

2 comments:

  1. wahh wahhh lina, sronok nyer main snow...njoy sakan! hehe...
    hmmm...teringat dah lama x mkn japanese food, kna g weekend nnti...hehehe

    ReplyDelete
  2. makan, makan jgn x makan. hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...