Friday, January 4, 2008

Raimie dan Kelas Tadika

Masuk hari Jumaat ni, dah dua hari Raimie di tadika baru. Nampaknya Raimie seronok di situ. Banyak aktiviti yang Raimie suka. Baguslah, takdelah nanti anak Mama ni liat nak ke sekolah (tadika dulu cikgunya garang, jadi Raimie tak suka ke sekolah)

Yang kelakarnya, Raimie bercerita tentang kawan sekelas. Anak Mama ni duduk di sebelah seorang budak perempuan. Raimie kata budak itu comel sedikit sahaja. Tapi ada seorang budak perempuan yang lebih comel. Jadi, Raimie suka bermain dengan budak yang lebih comel itu. Papa ejek Raimie nak bercinta. Hahahaha... Macam-macam.

Masuk ke kelas hari ni pun dah tak ingatkan Mama dan Papa. Mama berhenti di depan sekolah untuk berborak dengan Mama-Mama yang lain. Yelah cerita tentang pendaftaran sekolah tahun depanlah, pasal belajarlah (ada juga gosip liar, hahaha). Tengok-tengok Raimie dah masuk ke kelas, dan tengah menyakat budak perempuan! Ha! Yang ini memang betul ikut perangai Papa. Papa masa muda-muda dulu memang suka menyakat perempuan.

Tapi, seperti tahun lepas, tiada peluang lah Raimie untuk jadi best student. Sebab nanti bulan 3 Raimie akan ponteng kelas 2 minggu nak ikut Mama dan Papa ke Jepun!

1 comment:

  1. x per, pas tu boleh catch up balik..eh, x kan u nak dok sanan trus lina? hehehe..haitt!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...